کتاب خلق محصول ناب (چگونه محصولی عالی در کلاس جهانی بسازیم؟)

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 433
  • 0

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۱_۱۰-۲۸-۱۳

صنایع کشورهای توسعه‌یافته به مجموعه‌ای از دانشها، فناوریها، تجربیات و منابع انسانی کارآمد دسترسی دارند. ولی ما در کشورهای در حال توسعه زندگی میکنیم که با وجود دارا بودن منابع زیرزمینی، سرمایه‌های انسانی بالقوه، متاسفانه توان لازم برای ترکیب همه اینها برای خلق چنین محصولاتی را ندارند.
حتی برخی از بزرگترین تولیدکنندگان کشورهای ما، اغلب در ادعاهای خودشان صادق نبوده‌اند. بزرگ‌ترین شرکت های خودروسازی ما همواره از ساخت یک خودروی ملی با کیفیت مناسب ناتوان بوده‌اند. محصولات آنها از کشورهای همسایه برگشت می‌خورد یا با قیمت‌های بسیار نازل به فروش می‌رسند.
این در شرایطی است که کشورهایی مثل ما برای اینکه به سمت توسعه‌یافتگی حرکت کنند نیازمند تامین منابع بالای مالی از خارج کشور هستند. صاحب نظران اقتصادی بر این باورند که مشکلات اقتصادی امروز ایران (زنجیره رکود – تورم – اشتغال) را نه با تزریق پول نقد به بازار و نه با چاپ پول بدون پشتوانه، بلکه فقط با سرمایه‌گذاری خارجی یا افزایش صادرات می‌توان حل کرد.

استیو جابز می گوید: “خلق محصول عالی به معنای ساخت وسیله ای قابل ستایش است که شرکتها را به بالاترین جایگاه و مقام می رساند”.

می خواهم سفر فوق العادمان را با صحبت درباره مفاهیمی آغاز کنم که در تمام مسیر به آنها احتیاج خواهیم داشت و لازم است درک مشترکی از آنها داشته باشیم. این کتاب ترکیبی است از مفاهیم و نتایج مدیریت استراتژیک، ‌بازاریابی، رهبری کسب‌وکار و مجموعه‌ای از چهارچوب‌ها در دانش‌های کاربردی کسب و کار. من در این کتاب به این مفاهیم به مقدار نیاز می پردازم و البته شما را دعوت به مطالعه عمیق تر در هر یک از آنها می نمایم.
این کتاب برای کسانی است که تلاش می‌کنند ساختار ذهنی خودشان و سازمانشان را به نحوی تغییر بدهند که توانایی تولید یک محصول در سطح بین‌‌المللی با کیفیت عالی داشته باشند. ایده اصلی این کتاب در زمان ارائه سمینارها و کارگاه‌ها در شهرها و کشورهای مختلف شکل گرفت. شرکت کنندگان همواره می پرسیدند: آیا ما شهروندان کشورهای در حال توسعه، توان خلق یک محصول خارق العاده جهانی را داریم یا نه؟

در این کتاب تلاش می‌کنیم این چارچوب‌های ذهنی را در تک‌تک شما و همینطور در سازمان شما به وجود بیاوریم. در ادامه این کتاب خواهید دید که خلق یک محصول عالی در کلاس جهانی الزاما تابع این نیست که شما صاحب سازمانی در یک کشور توسعه‌یافته باشید، یا اینکه صرفا توهم بزنید یا دنبال این بگردید که حتما یک برند خارجی را برای خودتان مورد استفاده قرار دهید.
امیدوارم در پایان این کتاب سرنخ‌هایی در اختیار شما قرار گیرد که بتوانید مسیر خودتان را متناسب با کسب‌وکارتان و نیازهای بومی خودتان فراهم کنید.

این متن بخشی از کتاب خلق محصول ناب (چگونه محصولی عالی در کلاس جهانی بسازیم؟) محمد آکوچکیان است ، برای تهیه کتاب کامل لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب خلق محصول ناب (چگونه محصولی عالی در کلاس جهانی بسازیم؟) 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *