چگونه محتوای صفحه اول سایت را به روزرسانی کنیم؟

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 439
  • 0

1

وقتی کاربران آدرس وب‌سایت شما را در مرورگر خود می‌نویسند قاعدتا صفحه اول سایت شما نمایش داده می‌شود. اگر هم از طریق موتورهای جستجو به یکی از صفحات وب‌سایت شما برسند، ‌به احتمال زیاد روی لینک صفحه اول یا اصلی کلیک می‌کنند تا با سایت شما آشنایی بیشتری پیدا کنند.

پس محتوایی که در این صفحه قرار می‌دهید برای معرفی بهتر خودتان به کاربران بسیار اهمیت دارد. صفحه اول وب‌سایت شما در حقیقت ویترینی برای کسب و کار شماست. به همین دلیل محتوای آن را همیشه به روز نگه دارید. آموزش‌هایی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند در کمتر از یک ساعت محتوای صفحه اول سایت خود را بهینه‌سازی و به روزرسانی کنید.

به همین منظور کار را به چند بخش کوچک تقسیم کردیم:

.
بررسی منوهای صفحه اول سایت

اول از همه منوها را بررسی کنید که آیا کاربر با کلیک‌کردن روی آن‌ها به صفحه خالی یا خطاداری ارجاع داده می‌شود یا خیر؟ گاهی پیش آمده به سایتی مراجعه و روی لینک منوی کلیک می‌کنیم و صفحه‌ای باز می‌شود که محتوایی در آن وجود ندارد. یا جمله‌ای مانند به زودی تکمیل می‌شود در آن نوشته شده است. در این مواقع چه حسی دارید؟

اگر شما هم چنین منوهایی در صفحه اول سایت دارید، مطمئن باشید احساس کاربران شما دست کمی از احساس شما ندارد. پس صفحه مربوط به منوی مربوطه را تکمیل کنید یا اگر فعلا برای این کار فرصتی ندارید، بهتر است به طور موقت آن منو را تا آماده‌شدن محتوای صفحه‌اش غیرفعال کنید.

 

safheye-aval

.

بررسی هدر و فوتر صفحه اول سایت

به سراغ هدر و فوتر سایت برید. معمولا در این بخش‌ها اطلاعات تماس یا لینک منوهای مهم سایت قرار داده می‌شود. به احتمال زیاد متن کوتاهی نیز برای معرفی مجموعه‌تان در آن قرار دادید. محتوای این بخش‌ها را بررسی کنید که آیا لازم است لینک جدیدی به آن‌ها اضافه کنید؟ شاید هم لازم باشد برخی لینک‌ها را حذف کنید.

محتوای متن معرفی خودتان چگونه است و آیا جذاب و اثربخش است؟ به نظرم برای تنوع هم که شده محتوای آن را به روزرسانی کنید و از جملات و کلمات جذاب‌تری برای آن‌ها استفاده کنید.

.

safheye-aval-1

.

اسلایدر صفحه اول سایت

گاهی به برخی وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنم و اسلایدی در صفحه اول آن‌ها می‌بینم که موضوعش به چند هفته یا حتی چند ماه پیش مربوط می‌شود. آیا در صفحه اول وب‌سایت شما هم اسلاید قدیمی وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است سعی کنید محتوای آن را با کار یا موضوع جدیدی جایگزین کنید.

.

safheye-aval-2

.

چیدمان محتوای صفحه اول سایت

بعد از مواردی که ذکر شد، به سراغ قسمت‌های دیگر صفحه اول بروید. آیا لازم است توضیحات و جملاتی به روزرسانی شوند؟ در پایان هم چیدمان بنرها و محتوایی که در بخش‌های مختلف صفحه اول هست رو از نظر محتوایی و نگارشی به دقت بررسی کنید. ممکن است روزی که این محتواها را بارگذاری کرده‌اید، اشتباهاتی رخ داده باشد که از چشم شما مخفی شده است.

با همین چند کار ساده و تغییرات کوچک به راحتی می‌توانید صفحه اول وب‌سایت‌تان را به روزرسانی کنید. به این صورت خودتان و کاربران حس بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنند.

شاید تمام کارهایی که در این‌جا پیشنهاد دادم، کمتر از یک ساعت از شما وقت بگیرد. اما تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن مخاطبان‌تان دارد و تصویر پویایی از کسب و کار شما به نمایش می‌گذارد.

منبع:سایت علم نگار

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *