با ۴ تیپ شخصیتی متفاوت و نحوه‌ی برخورد باهرکدام آشنا شوید

  • توسط admin
  • 6 قبل
  • 556
  • 0

شخصیت افراد را برخوردشان در شرایط مختلف و نحوهٔ کنار آمدنشان با مسائل دشوار تعیین می‌کند. شخصیت افراد همچنین دربرگیرنده‌ نگرش‌ها، نیازها و باورهایشان می‌شود.

۱.برون‌گرا

چطور با یک برون‌گرا رابطه‌ای را بسازیم؟ برون‌گرا کسی است که مشتاقانه تمام احساسات و افکارش را به اشتراک می‌گذارد. آنها پر انرژی هستند و اغلب عجله دارند. شاید در کنار آنها این حس را داشته باشیم که انگار حرکت دنیا برای آنها کند است. آنها دوست دارند که همه چیز سریع‌تر انجام شود. اگر خیلی طولانی راجع به چیزی فکر کنید، احتمالا با اجبار به تصمیم گیری سریع از سوی آنها مواجه می‌شوید.

وقتی شما متوجه می‌شوید که کسی برون‌گراست، لازم است که آنها را با گزینه‌های زیاد کسل نکنید. به آنها پیشنهادی دهید که سریع خوششان بیاید. آنها با سرعت کار می‌کنند و بنابراین سعی کنید پا به پای آنها پیش بروید. علاوه بر این وقتی صدایشان را بالا می‌برند نترسید. این بدان دلیل نیست که حس بدی به شما دارند بلکه این روش برای آنها نرمال است. برون‌گراها گاهی نیاز به بحث کردن و تحمیل اراده‌شان به شما دارند. یادتان باشد که همیشه هم مجبور نیستید تسلیم شوید!

۲. درون‌گرا

یک درون‌گرا آرام‌تر کار کرده و عجله‌ی بیش از حد را دوست ندارد. آنها چیزهای درست و مرتب را دوست دارند. آنها همیشه شما را تشویق می‌کنند تا برای اینکه دقیق‌تر باشید گزینه‌های بیشتری را مدنظر قراردهید و کمی صبوری کنید. افرا درون‌گرا گروه کوچکی از دوستان دارند. آنها با هرکسی که می‌بینند دوست نمی‌شوند.

۳. منطقی

چطور با افرادی که منطقی بوده و پیرو ذهن‌شان هستند رابطه‌ای را بنا کنیم؟ برای اینگونه افراد مهم‌ترین چیزها حقایق و اعداد هستند. باور عموم بر این است که مردان بیشتر چنین شخصیتی دارند اما خب لزوما اینطور نیست و زنان منطقی زیادی هم وجود دارند. وقتی با افراد منطقی مواجه می‌شوید موارد زیر را یادتان باشد: فقط اطلاعات مهم راجع به شرایط یا موضوعی که دارید راجع‌بهش صحبت می‌کنید را به آنها دهید. سعی نکنید با آنها رابطه‌ی احساسی بسازید، آنها هرگز این را نمی‌خواهند. این افراد دوست دارند با کسانی که حرفه‌ای هستند دم خور باشند.

۴. احساسی

چطور با کسی که احساساتش بر او حکمفرمایی می‌کنند رابطه‌ای را بنا کنید؟ این افراد عمده‌ترین گروه هستند. آنها حساس بوده و تمرکزشان بر احساسات‌شان است و حتی احساسات شما هم برایشان مهم است. اکثر تصمیمات آنها بر پایه‌ی احساسات‌شان است. آنها وقتی احساس مثبت به چیزی داشته باشند ممکن است تصمیمات گران بگیرند. استدلال‌های منطقی هم آنها را متقاعد نمی‌کند. برای بدست آوردن حس همدردی‌شان لازم است بگذارید شما را شناخته و از حس‌تان باخبر شوند. قبل از پیشنهاد هرچیزی به آنها اول با آنها دوست شوید. مهم‌ترین چیز در رابطه با آنها این است که سعی کنید وقتی در کنار شما هستند حس خوبی داشته باشند.

منبع:سایت دیجی رو

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *