کسب درآمد از اینستاگرام

  • توسط admin
  • 3 قبل
  • 327
  • 0

کیانا کامیاب/ امروزه در بین شبکه های اجتماعی اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن های موجود هم برای سرگرمی و هم برای درآمد زایی و آموزش هست.ولی حالا شاید براتون سوال باشه که چطوری پیج اینستاگراممون را به درآمد برسونیم و محتوای حرفه ای تولید کنیم..

 

بیاید از اول شروع کنیم

اول از اسم و آیدی صفحه شما شروع میکنیم که باید خیلی خیلی ساده و روان باشه یعنی جوری باشه که مخاطبتون یک بار که دید یادش بمونه. پس سعی کنید از حروف عجیب غریب و بی معنی استفاده نکنید.

(یادتون باشه که در این قسمت آیدی نمیتونین بین کلماتتون فاصله بذارید و باید از علامت هایی مثل نقطه یا _ استفاده کنید.)

 

دومین چیزی که مخاطب از صفحه شما میبیند عکس پروفایل شما هست، حالا بهتره که این عکس متناسب با فعالیت شما انتخاب شود یعنی اگر این صفحه مخصوص کسب و کار شماست بهترین انتخاب لوگو شرکت شماست یا اگر پیج فردی هست و بلاگری میکنید عکسی واضح از شما با پس زمینه ساده ترجیحا سفید بهترین انتخاب ممکن هست.

 

قسمت بعدی بایو پیج هست (قراره تو ۲ خط بگی تو صفحت چه خبره! پس خیلی مهمه)

بایو باید ساده ،خلاق و کوتاه، کسب و کارتون را و هدفتون از فعالیت هاتون را بیان کنه (بایو را جوری بنویسید که اگر زمانی که مخاطب در صفحه شما هست و هیچکدام از پست های شما را هنوز براش از نشده و نمیبینه با خواندن این متن تا حدودی متوجه زمینه فعالیت شما شود) و یادتون باشه این اولین قلاب و مهمترین قلاب شما برای جذب مخاطبتون هست.

 

حالا بریم سراغ  محتوای داخل پیج

یادتون باشه.محتوا پادشاهه!

استوری:

یک پیج تخصصی بهتر است که روزانه بین ۳تا ۵ استوری مفید بذاره (یعنی شام شب یا تبریک هاتون در استوری را تعطیل کنید و گرنه تعامل در استوری پایین میاد و دیگه هوش مصنوعی اینستاگرام استوری های شما را در صفحه اول مخاطباتون نمایش نمیده) در استوری حتما آیدی صفحتون را تگ بکنید (شما باید تا جایی که میشه روند خرید را برای مشتری راحت بکنید) یادتون نره که هرچی از قابلیت های خود اینستاگرام بیشتر استفاده بکنید اینستاگرام هم به دیده شدنتون بیشتر کمک میکنه.

سعی کنید در استوری بیشتر از فیلم استفاده کنید. به مردم نشون بدین که پشت شرکت و کسب و کارتون چه خبر هست.مردم داستان ها و تجربه ها را دوست دارند!

اگر استوری های مرتبط گذاشتین و یا روند سفارش و… را توضیح دادین حتما اونها را هایلایت کنین و برای استوری هایلایت هاتون کاور های جذاب و متناسب با تم صفحتون  طراحی کنید.

 

 پست:

از بهترین محتوا ها، یکی محتوای آموزشی هست و یکی هم محتوای سرگرم کننده مثل ویدیو های طنز.

ولی قرار دادن پست در اینستاگرام هم قواعدی دارد که حالا بهتون میگم.

سعی کنید که هرشب پست مربوط به محصولتون و صفحتون  را بارگذاری کنید ولی اگر محتوای خوبی ندارید سعی کنید که محتوا کم ارزش را اصلا بارگذاری نکنید (پست شما باید محتوایی قوی با کاوری زیبا باشه پس اگر کاور هم نمیتونین طراحی کنین از یک طراح کمک بگیرین.به نظم صفحتون توجه کنید.)

اگر که محتواتون به صورت فیلم هست حتما  یا در فیلم ها توضیح بدین یا روی فیلم آهنگ ایرانی بذارید (چون ما داخل ایران هستیم  ممکنه اینستاگرام پستتون را با آهنگ های خارجی  بلاک کنه و به مخاطباتون نشون نده.)

 

و اما نکته کلیدی دعوت به اقدام

در آخر فیلمتون یا پایین عکستون یا اگر پست اسلایدی میذارین در اسلاید آخر حتما از مخاطبتتون دعوت بکنید تا کاری انجام بدند مثلا پست شما را لایک کنند و یا کامنت بذارند یا برای دوستاشون بفرستند. این موضوع به افزایش تعامل صفحه شما کمک میکنه. در کپشن هم میتونین از مخاطب سوالی بپرسید تا جواب را برای شما کامنت بذارند. حتی میتونین با دادن جوایز اونهارا بیشتر به انجام این کار تشویق کنین.

 

 کپشن :                                                                                          

 اطلاعات تکمیلی محصولتون، روش سفارش و… را در این قسمت ارائه بدین و حتما بازهم آیدی پیجتون را تگ کنید. کپشن پست ها بهتره بین ۵تا۷ خط باشه ولی تا جایی که میشه از فاصله گذاری و استیکر در این قسمت استفاده کنید تا متن حالت یکنواخت به خودش نگیره و مخاطبتون را خسته نکنه.

در پایان هم بین ۱۰تا ۱۵ هشتگ مرتبط با عکستون را بنویسید (توجه داشته باشید که اگر فالور کمی دارید از هشتگ های پر مخاطب استفاده نکنید چون پست شما خیلی پایین میره و احتمال دیده شدن پست شما کم میشه)

 

 

 

 

حرف آخر:

هرچی بیشتر محصول و خدماتتون را دوست داشته باشید و ازش مطمئن باشید و این عشق و علاقه را به مخاطبتون نشون بدین مخاطب هم شمارا بیشتر دوست داره. تا زمانی هم که مخاطب شمارا دوست نداشته باشه و بهتون اعتماد نکنه از شما خرید نمیکنه.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *