چگونه یک شرکت توزیع غذا خواست مشتریان را کاملا برآورده می‎کند

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 411
  • 0

munchery_facebookما در غذاهایمان تنوع روزانه نیز داریم. پس ما نیاز به اطلاعات جدید و کافی داریم تا ببینیم مردم چه می‎خواهند و چه زمانی به چه چیزی نیاز دارند. “کنراد چو” یک رستوران‌چی، بقال، آشپز یا کارشناس غذایی نیست. اما او در زمینه‌ی مواد غذایی در امریکا شناخته شده است. در سانفرانسیسکو و هم‌چنین در سیاتل همه او را دوست دارند.

“مانچری”(Munchery)، شرکت توزیع غذا متعلق به “چو” که چهار سال از آغاز به کار آن می‎گذرد، از طریق آزمون و خطا به تجاربی رسیده است؛ این فرآیند پرهزینه‎ای که در زمان ورود به هر بازار جدیدی تکرار می‌شود. بخش سنجش اعتماد شرکت “چو” در شعبه‌ی سانفراسیسکو تلاش می‌کرد تا با دقت دریابد چرا بعضی از وعده‌های غذایی لذیذ سرآشپز، به فروش نمی‎رسند. جمع‎آوری داده‌های مشتریان از طریق پست‌الکترونیکی و دیگر روش‌های مکتوب، گروه کاری وی در مانچری را برای دستیابی به اطلاعات مشتریان مشتاق‎تر کرد.

چو می‌گوید: “مانچری” به عنوان یک سرویس‎دهنده کامل که مواد اولیه را خریداری و غذا را آماده و سپس توزیع می‎کند، به ابزاری قیاس‌پذیر و به اندازه‌ی کافی پیچیده برای ارائه خدمات به مشتریان نیاز دارد تا به ما معیارهای خوبی برای تأمین خواست مشتریان بدهد.

وی افزود: “ما مفتخریم که گزینه‌های متنوعی را مطابق با سلایق مردم ارائه می‎کنیم: مشتریان ما از هر قومی که می‎خواهند باشند، گوشت‌خوار باشند یا گیاه‎خوار. ما در غذاهایمان تنوع روزانه نیز داریم. پس ما نیاز به اطلاعات جدید و کافی داریم تا ببینیم مردم چه می‎خواهند و چه زمانی به چه چیزی نیاز دارند.

ثبات

“چو” روی وبگاه Desk.com متعلق به شرکت Salesforce غول نرم‌افزار سانفرانسیسکو متمرکز شد. امکانات این وب‌گاه به صورت یکپارچه‎ با نرم‌افزار شرکت “مانچری” برای پیگیری تاریخچه سفارش‎های مشتریان و ذائقه‌ی آنها و هم‌چنین صفحات شرکت در توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی منطبق شد. این کار به مانچری کمک کرد تا طعم و مزه‌های متفاوت را شناسایی کند و به آنها واکنش نشان دهد.

دیگر نکات فروش برای “چو”، قیاس‌پذیری، سهولت در عملکرد و قیمت‌گذاری به صورت انعطاف‌پذیر بود.

نتایج

چو از این امر رضایت دارد که مشخصه‌های سطح بالا در وب‌گاه Desk.com به شرکت وی اجازه داده تا به سرعت فهرست غذایی(منوی) خود را تنظیم کند، اما در کنار این قابلیت، این وب‌گاه سریعاً نقاط ضعف مشتری مانند تحویل دیرهنگام یا غلط را نیز شناسایی کرد.

چو گفت: “استفاده از این وب‌گاه مردم را قادر می‌سازد تا به تجارب مشتری ما دست یابند. Desk.com به ما اجازه می‎دهد تا الگوها را ببینیم و مسیر آنها را دنبال کنیم. این مکان، به ما دیدگاه ۳۶۰ درجه‌ای از مشتریان‎مان را می‎دهد.

با کمک این بینش و گسترش کار مانچری به شهر سیاتل در سال ۲۰۱۴، طی شش ماه این شرکت ۴۰۰ درصد رشد کرد. شهر بعدی نیویورک است.

نظر دوم

بیل بیشاپ، موسس شرکت مشاوره صنایع غذایی “بریک میتس کلیک” در برینگتون معتقد است: “به‌طور بالقوه “هوش سازنده‎ای” از مشخصه‌های این چنینی در این وب‌گاه نشات می‌گیرد. این “هوش ۲۴ عیار” بینش عمیق‌تری از مشتریان برتر به ما می‌دهد. مانچری می‌تواند بیش‌ترین بهره را با تمرکز بر با ارزش‌ترین مشتریان خود دریافت کند.

به گفته‌ی بیشاپ، تمرکز بر مشخصه‌های این وب‌گاه در بخش عرضه، پیش‌بینی دقیق‌تری از فروش را ارائه می‌کند که به آنها کمک می‌کند تا میزان اتلاف هزینه‎ها را کاهش دهند و بهره‌وری در زنجیره‎های تأمین را افزایش دهند.” دقیقا همان نوع اطلاعاتی که “چو” زمانی‎‌که با سلایق غذایی بسیاری در نیویورک کلنجار می‌رود، به آن نیاز دارد.

برای آشنایی با جلب بیشتر رضایت مشتریان می‌توانید بسته صوتی “۱۰ فرمان افزایش رضایت‌مندی مشتریان” را خریداری کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *