شعار کسب و کار برندهای مشهور

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 634
  • 0

Brand 3D text surrounded by dollar currency symbols. Part of a series.

استفاده‌ی درست و مناسب از پیام تبلیغاتی و شعار کسب و کار در تبلیغات برندها می‌تواند مثل یک واژه‌ی جادویی به محبوبیت و شهرت هرچه بیشتر آنان کمک کند.

در این نوشتار از ۱۰ شعار کسب و کار برندهای مشهور جهان برای شما می‌گوییم. با ما همراه باشید.

۱. سونی   SONY

پیام make.believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند.

۲. آی بی ام  IBM

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده کامپیوترهای شخصی که یکی از قدیمی‌ترین شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال ۱۹۱۴ بود که IBM اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه کرد. بعد از آن اما این شرکت سعی کرده با استفاده از واژه کلیدی «راه‌حل» در تبلیغاتش توجه کاربران بیشتری را جلب کند. «راه‌حل‌هایی برای مشکلات یک سیاره کوچک»(Sdutions for a small planet) و «راه‌حل‌هایی برای تجارت الکترونیک» (e-business solutions) شعار‌های تبلیغاتی دیگر این شرکت در دهه ۲۰۰۰ بودند.

۳. دل  Dell

شرکت آمریکایی Dell که در سال‌های اخیر در زمینه تولید و عرضه کامپیوتر‌های شخصی و به خصوص لپ‌تاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کرده است. «به راحتی D«Dell » (Easy as Dell)l)، «صرفا تو» (Purely uou) و «این تنها یک معامله نیست، یک Dell است» (It s not jast a deal , Its s a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شرکت در سال‌های اخیر هستند.

۴. اچ پی HP

ثروتمند‌ترین شرکت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا که محصولات باکیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه کرده است، این روزها با عبارت «اختراع کنید» (Invent) شناخته می‌شود. این شرکت علاوه بر این در گذشته از شعار «کامپیوتر دوباره شخصی می‌شود» (The Camputer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده می‌کرد.

۵. اینتل Intel

بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌های رسانا و نیمه‌رسانای دنیا با دو شعار «درون I«Intel (Intel inside)e و «جلوتر از دیگران حرکت کنید» (Leap ahead) شناخته می‌شود.

۶.  اپل  Apple

«متفاوت بیندیش» (Think different) یکی از قدیمی‌ترین شعارهای تبلیغاتی محبوب‌ترین شرکت کامپیوتری Apple در میان کاربران است که در حقیقت پایه و اساس تولیدات این شرکت هم قرار گرفت. این شرکت برای سیستم عامل تولیدی‌اش شعار «قدرت مکینتاش است» (Power is Macintosh) و «برای آیندگان» (For the rest of us) را برای کامپیوترهای شخصی‌اش ارائه کرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما» (S1000Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» ( S5000Songs in your hard) را برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی کرد.

۷. مایکروسافت  Microsoft

غول نرم‌افزاری جهان در دهه ۱۹۹۰ شعار «امروز می‌خواهی به کجا بروی؟» (where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقه‌ما» Our Passion ) و Your Potential)l را در دهه ۲۰۰۰ به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرد.  ایــــن شــــرکت امـــا جمله «با پروانه بهتر است» (It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود ارائه کرد.

۸. ای او ال  AOL

شرکت عرضه‌کننده خدمات اینترنتی America online یا AOL در دهه ۲۰۰۰ با دو شعار «اینترنت بهتری می‌خواهید؟ شما به America online تعلق دارید. (Want a better internet? You belong at America online) و «بسیار آسان برای استفاده، تعجب نکنید این شماره یک است» (So easy use, no wonder it’s number1) به عرصه تبلیغات وارد شد.

۹. ای بی  eBay

بزرگ‌ترین سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست می‌آورید». (whatever it is, you get it on ebay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید». (Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعار کسب و کار خود انتخاب کرده است.

۱۰. یوتیوب  You Tube

پرطرفدارترین وب‌سایت به اشتراک‌گذاری فیلم دنیا که سال گذشته توسط موتور جست‌وجوی google خریداری شد. با جمله «خودتان را پخش کنید» (Broadcast your self) در میان کاربران سراسر دنیا به شهرت رسیده است.

منبع: ویوا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *