۷ روش بازاریابی پیامکی

  • توسط admin
  • 8 قبل
  • 296
  • 0

photo_2016-07-20_17-46-10
یک تجارت روش‌های بسیاری برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در اختیار دارد، که با توجه به مدل هایی که در جلسه ی چهارم دوره ی آنلاین بازاریابی و فروش تخصصی براساس نسل سوم آکادمی مجازی ایرانیان بحث شد، می توان استفاده از سامانه ارسال پیامک را از جمله آن دانست. ارسال پیامک وسیله‌ای برای برقراری ارتباط یک به یک با مشتری و ابزاری متعلق به دنیای مدرن است. محبوبیت پنل پیامک موجب شده تا تعداد کسب و کارهایی که برای گسترش تجارت خود به ارسال پیامک روی می‌آورند روز به روز افزایش یابد. بازاریابی پیامکی قادر است به سبب ویژگی‌های خود یک رابطۀ نوین با مشتری را میسر گرداند اما به شرطی‌که بتوان استفاده‌ای درست از سامانه ارسال پیامک کرد. لذا، بکارگیری درست بازاریابی پیامکی نیاز به کمی هوشمندی دارد. نتیجه ارسال پیام درست به وسیله سامانه های ارسال پیامک با محتوای درست برای مشتری درست در زمان درست، جذب مشتریان جدید و درگیر کردن مشتریان قدیمی را در بر خواهد داشت..

چندی پیش خبری در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد با این عنوان: هزینه کنید تا رفع مزاحمت کنیم!در آن خبر آمده بود که این روزها از تبلیغ افتتاح آب میوه فروشی، بقالی، سبزی خردکنی و… در محله گرفته تا انواع و اقسام تبلیغ مسابقات پیامکی، قرعه‌کشی فلان برند تجاری معروف و حتی آگاهی از تورهای مسافری و …، را دریافت می‌کنید. پیامک‌های مزاحم به اندازه‌ای از تنوع رسیده‌اند که شاید عجیب نباشد بشنویم هزینه فرستادن برخی از آنها به عهده مشترکان گذاشته شده و لغو این موهبت هم مستلزم هزینه کردن است!

در واقع، پیامک تبلیغاتی یکی از ابزارهای بازاریابی مستقیم است که به مخاطبان هدف این امکان را می‌دهد که از یک خبر که شاید برای آنها مفید باشد مطلع شوند. ارسال پیامک یک ابزار شناساندن است که می‌تواند در صورت استفاده درست علاوه بر کمک به شرکتها برای تسهیل در ارتباط با مشتری و همکاران خود، به مشتریان نیز خدمات رسانی کند. اما همین ارسال پیامک به دلایل زیر می‌تواند اثرات مخرب در باور و روح و روان مشتری داشته باشد و تصویر ذهنی او را نسبت به یک بنگاه اقتصادی منفی سازد. به دلایل زیر توجه کنید:

۱- استفاده از بانک اطلاعاتی نامناسب
مهم‌ترین نکته در تبلیغات از طریق پیامک این است که بانک اطلاعات درستی را از مشتریان و مخاطبان هدف بدست آورید. در غیر اینصورت علاوه بر اینکه هزینه‌های مربوطه به ارسال پیامک را پرداخت می کنید، پیام شما به فردی می‌رسد که نه تنها برای شما نفعی نخواهد داشت بلکه او را آزرده خاطر می‌سازد وهزینه زمان هم خواهد داشت.

۲- ارسال چندباره پیامک
متأسفانه بسیاری از افراد از سامانه یا پنل هایی برای ارسال پیامک استفاده می کنند که هوشمند نبوده و یک شماره بارها در آن سیستم ثبت شده است و فرد مسئول به این مهم دقت نکرده است که علاوه بر هزینه ارسال، یک پیامک به صورت چندباره برای یک فرد و به صورت پشت سرهم ارسال خواهد شد و موجبات اذیت و آزار گیرنده را هم فراهم کرده است.

۳- ایجاد هزینه برای مخاطب هدف(دریافت کننده پیامک)
ما می‌خواهیم با استفاده از پیامک تبلیغاتی خدمات و محصولات را به مشتری بشناسانیم و اورا ترغیب کنیم که از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شود و از ما خرید مکرر داشته باشد. خوب این خوب است اما باید هزینه‌هایش را خودمان بپردازیم نه اینکه از جیب مشتری استفاده کنیم. دقت کنید یک پیامک کنجکاو کننده برای مشتری ارسال می کنید و از او می‌خواهید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یک عدد یا حرف را وارد کند به عباراتی از او می‌خواهیم با هزینه خودش یک پیامک برای سامانه شما بفرستد و این موضوع همینطور ادامه یافته و با دریافت پیامک‌های متعدد از مشتری عملاً هزینه‌های او را افزایش می‌دهیم تا خودمان، شرکت‌مان و محصولات‌مان را به او بشناسانیم. نباید هزینه‌های تبلیغ محصولات و خدماتمان را به حساب مشتری بگذاریم…

۴- تکرار زیاد پیامک در روزهای پشت سرهم
هر موردی وقتی بیش از حد تکرار شود می‌توانید تأثیر منفی داشته باشد. وقتی یک پیام در چند روز پشت سر هم به یک فرد می‌رسد زمینه آزرده خاطر شدن او را فراهم می‌سازد.

۵- زمان نامناسب برای ارسال پیامک
تصور کنید که به هر دلیل نمی‌توانید گوشی همراهتان را شب‌ها خاموش کنید و ناگهان نصف‌ شب با صدای پیامک از خواب بیدار می‌شوید به گوشی خودتان نگاهی می‌‌اندازید و با یک پیامک تبلیغاتی مواجه می‌شوید که مثلاً تبلیغ دیگ بخار یا کلاس آموزشی یا آژانس تبلیغاتی یا پیتزا فروشی است. لطفاً نگوئید که ناراحت نمی‌شوید.
در نظر داشته باشید که بیشترین پیامک های تبلیغاتی در کشور از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر است. البته می توان اشاره کرد که نسبت به باز خورد پیامک های ارسالی کاربران بهترین زمان ارسال پیامک در روز را در ساعات اعلام شده صبح و بعد از ظهر در ساعات حدود ۵ تا ۸ شب است.

۶- متفاوت عمل کنید
امروز در فلان روز عید همه برای هم تبریک می فرستند ولی در روز تولد امیرکبیر یا سالروز فتح خرمشهر کسی برای کسی پیامکی نمی فرستد. این ها فرصتهایی هستند که می توان تمایز در تبلیغات پیامکی با سایر شرکتها ایجاد نمود.

۷- دست و دل باز باشید
بعضا پیامکهایی را می بینم که برای اینکه تعداد کاراکترهایش زیاد نشود اقدام به خلاصه نویسی و یا حذف فاصله بین کلمات نموده است، دست و دلبازی در نوشتن پیامک باعث احترام به مخاطبمان است.
اگر کسی به اصول ساده که در این مقاله درج شده است توجه داشته باشد، بدون شک می تواند برای خود مشتریانی خلق کند که برای پیدا کردنشان می بایست متحمل وقت وهزینه بسیاری شود.
حرفه‌ای‌تر عمل کنیم. ابزارها مقصر نیستند، ما هستیم که باید از ابزارها بهره‌گیری شایسته داشته باشیم.

 

برای اطلاع از جدیدترین رویدادها و محتوای متفاوت، به کانال تلگرام کافه MBA سری بزنید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *