راه های کسب درآمد اینترنتی

  • توسط admin
  • 8 قبل
  • 552
  • 0

راه های کسب درآمد اینترنتی

image6

یکی از متداول ترین سوال ها در مورد سایت های اینترنتی این است که یک وب سایت چگونه می تواند درآمدزا باشد. پاسخ به این سوال نیاز به بررسی روی انواع وب سایت ها دارد. با توجه به جلسه ی هفتم دوره ی کسب و کار اینترنتی آکادمی مجازی ایرانیان ،یکی از تکنولوژی های مورد استفاده در کسب و کار ،وبسایت ها هستند.اینکه چه وب سایتی با چه هدفی راه اندازی می شود بر نحوه و میزان درآمد آن موثر است. نخست به بررسی انگیزه های راه اندازی وب سایت می پردازیم و سپس گزینه های موجود را به منظور کسب درآمد از طریق اینترنت بررسی می کنیم.

اصولا وب سایت های اینترنتی با انگیزه های متفاوت راه اندازی می شوند. برخی صرفا یک وب سایت جهت قراردادن اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت ، حرفه یا مشاغل هستند و صاحبین آنها انگیزه ای برای جذب مشتری توسط وب سایت ندارند. اما گروه دیگری از سایت ها مربوط به مشاغلی می شوند که مایلند از طریق اینترنت نیز مشتری جذب کنند. درآمد این سایت ها در واقع از طریق جذب مشتری برای آن شرکت یا حرفه است. سایت اینترنتی برای آنها ابزاری است برای تبلیغات خدمات یا محصولاتشان.

در همین حال برخی سایت ها هم معرف خدمات یا محصولات شرکت خاصی نیستند و صرفا خودشان در نقش یک محل کسب درآمد ایفای نقش می کنند. مثلا سایت هایی که با انگیزه جذب آگهی و یا حق اشتراک طراحی می شوند.
گروه دیگری از سایت ها هم انگیزه های مالی ندارند که مورد بحث ما نیستند و از پرداختن به آنها صرف نظر می کنیم.
حال سوال این است که چگونه می توان به درآمد رسید و از چه طریق می توان این درآمد را افزایش داد. قبل از پاسخ به این سوال یک نکته مهم را یادآور می شویم . اولین چیزی که یک وبسایت نیاز دارد تا به درآمد برسد بازدید کننده است اگر بازدید کننده نباشد مشتری نیست در نتیجه درآمدی درکار نخواهد بود. بنابراین باید صورت سوال را به این شکل اصلاح کنیم که چگونه یک وب سایت می تواند بازدید کننده داشته باشد و از چه طریق می تواند با افزایش تعداد بازدید کننده به درآمد برسد.

یکی از مهمترین راه های جذب مشتری برای سایت های شرکتی و مشاغل بهینه سازی وب سایت است یعنی سایت آن شرکت به نحوی کارآمد و موثر برای موتورهای جستجوگری مثل گوگل طراحی و بهینه سازی شود. به این ترتیب اگر کسی واژه مربوط به خدمات یا محصولات آن شرکت را در گوگل جستجو کند یکی از گزینه ها سایت شرکت مورد نظر است. بنابراین با افزایش رتبه سایت در گوگل می توان تعداد بازدیدکننده سایت را نیز افزایش داد. هیچگاه نباید فراموش کرد بازدید کنندگانی که از این راه وارد سایت می شوند به دنبال چیزی هستند که می خواهند پس احتمال اینکه مشتری آن سایت باشند زیاد است.
راه دیگر برای سایت های مشاغل ، تبلیغات اینترنتی است در واقع تبلیغ برای بازدید از سایت آن شرکت در اینترنت. این تبلغات می تواند در سایت های مختلفی صورت بگیرد. تبلیغات متمرکز از جمله مهمترین این روش هاست که مشاورین تبلیغات اینترنتی می توانند شما را درباره روش های تبلیغات متمرکز یاری دهند.

اما می پردازیم به روش های کسب درآمد برای سایت هایی که صرفا با انگیزه مالی طراحی و راه اندازی می شوند. همانطور که قبلا اشاره شد یکی از راه های درآمد برای این وب سایت ها جذب آگهی است. یعنی دریافت پول در قبال قراردادن آگهی روی سایت. باز هم می رسیم به این نکته که برای درآمدزایی باید بازدیدکننده داشت. هرچه یک وبسایت معروف تر و پربازدیدتر باشد قطعا صاحبین مشاغل یا سایت ها انگیزه بیشتری برای دادن آگهی به آن پیدا می کنند. هرچه بازدید بیشتر باشد ارزش آگهی بیشتر است . اما بازدیدکننده باید چیز ارزشمندی در یک سایت ببیند که بخواهد بار دیگر به آن سر بزند و یا اینکه مدت زمان بیشتری را در آن سایت سپری کند که این مسئله بر حسب نوع سایت می تواند متفاوت باشد. مثلا سایت تالار گفتمان فروم ، سایت تبلیغاتی مثل سایت های تخفیف گروهی (خرید گروهی) ، سایت دانلود و یا با هر نوع سایت دیگر هر یک به نحوی می توانند برای بازدیدکننده ارزشمند باشند.
یکی دیگر از راه های درآمدزایی برای این نوع سایت ها دریافت پول در قبال حق اشتراک است. یعنی برای استفاده از خدمات آن وب سایت در بازه های زمانی خاص و یا حداقل برای یک بار حق عضویت یا حق اشتراک دریافت شود. ارزش مطالب و یا خدمات این سایت ها باید درحدی باشد که بازدیدکننده خود را قانع کند که برای استفاده از آن سایت پولی را پرداخت کند.

به کانال تلگرام کافه MBA بپیوندید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *