تماشا کنید/در دهمین کارگاه MBA Sharks چه گذشت

  • توسط admin
  • 8 قبل
  • 1007
  • 0

 

روزی برای یک سال MBA

از ساعت ۸:۱۵ جمعه ۷ خرداد، دانشجویان و اساتید دوره آنلاین MBA با شور و اشتیاق خاصی از شهرهای مختلف رسیدند. تقریبا هیچ یک از دانشجویان تا کنون یکدیگر را به صورت حضوری ملاقات نکرده بودند و اولین برخوردها خیلی جالب توجه وعالی بود. برای بسیار از شرکت کنندگان این یک تجربه جدید و متفاوت بود.
(درباره دوره آنلاین MBA)

ساعت ۹:۱۰ برنامه آغاز شد. بر اساس برنامه مشخص، هفته قبل از MBA Sharks دانشجویان علاوه محتوای درسی دوره مجازی MBA، یک بسته چکیده آموزش تخصصی “مدیریت نوآوری” را برای کارگاه  دریافت کرده بودند:

– تبدیل ایده به محصول

– خیال پردازی و طراحی مفهومی

– تبدیل تفکر استراتژیک به برنامه استراتژیک

– طراحی مدل کسب و کار

این بسته ارسالی عملا شرکت کنندگان را آماده یک کارگاه عملی فوق العاده کرده بود. این گارگاه برای دانشجویان دوره MBA کاملا رایگان بود. (درباره دوره آنلاین MBA)

کارگاه بلافاصله با مدیریت استاد فاردار عضو هیات علمی آکادمی و مدیر امور پروژه های شرکت ایریسا وارد بخش اصلی شد. سخنرانی های کوتاه این بخش:

– استاد تقوائی از دانشگاه UTAR مالزی و عضو هیات علمی آکادمی: Internet Marketing و بازاریابی نسل سوم

– محمد آکوچکیان مدیر آکادمی: معرفی پروژه های روز MBA Sharks، نحوه رقابت در برنامه

– استاد امیرحسین جان نثاری: مدلهای متفاوتی از فروش و نمونه هائی از تحول در فروش

برای موضوع MBA Sharks سال ۹۵ باز هم روی آخرین دستاوردهای فناوری حرکت کردیم. خلق یک محصول مفهومی بر اساس عینکهای واقعیت مجازی VR و رایانه های Raspberry Pi. البته نمونه هر دو فناوری در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفت و تعدادی ویدئو جهت آشنائی بیشتر به نمایش در آمد. دانشجویان شرکت کننده شاید جزو معدود افراد در کشور باشند که تا این حد نزدیک و عملی در جریان این دو فناوری جدید قرار می گرفتند.


مشاهده گزارش ویدئویی برنامه

قرار بود یک روز عادی برای کارگاه آموزشی خیلی خوب باشد، اما خیلی زود تبدیل به یک روز آموزشی فوق العاده، خیلی پر انرژی و خیلی شاد شد. بعد از پذیرائی صبح، تیمها تشکیل شدند، و یک روز خلاقانه آغاز شد. تیمها باید این فعالیتها را انجام می دادند:

– خلق یک ایده برای موضوع برنامه

– طراحی مدل کسب و کار

– ساخت یک فیلم یک دقیقه ای با هدف معرفی محصول

– دفاع از مدل کسب و کار در برابر داوران

تیمها ۵۰% نمره خود را از داوران و اساتید برنامه (بر اساس کیفیت ایده، مدل کسب و کار و کار تیمی) و ۵۰% دیگر را از مخاطبان خود (بر اساس لایک و کامنت به ویدئوی ایده ها در اینستاگرام) دریافت می نمایند.

تلاش MBA Sharks بر آشنا کردن دانشجویان با جدیدترین فناوریها، جدیدترین روشهای بازاریابی و فروش، جدیدترین روشهای برنامه ریزی استراتژیک، بهترین روشهای رهبری سازمان، مدیران بحران و چالشها و … می باشد.


مشاهده گزارش ویدئویی برنامه

 

 

 

پس از سه ساعت کار مداوم، جنگ و جدال بر سر ایده ها، جلسه های مکرر تیمها با اساتید مختلف و بحث و چالش، اکنون زمان دل انگیز ناهار رسیده بود. باغ شهر، هم مکان زیبائی دارد و هم کیفیت پذیرائی فوق العاده ای.

 


مشاهده گزارش ویدئویی برنامه

تیمها برای ساختن ویدئو تعداد زیادی نمای تاریخی، فضای سبز و چشم اندازهای عالی در اختیار داشتند. از چهارباغ عباسی تا عمارت و باغ هشت بهشت. در ساعت ۱۶:۳۰ تیمها طبق برنامه ریزی، فیلم و مدل کسب و کار خود را تحویل دادند. اکنون زمان چالش اصلی میان داوران و دانشجویان فرا رسیده بود. به دلیل چشم انداز فوق العاده زیبای باغ شهر به بناهای تاریخی بازار سلفی و دسته جمعی هم خیلی داغ بود. بعضی کوچولوها هم خیلی خسته شده بودند. بعضی ها که زودتر کارشان تمام شده بود، بدشان نمی آمد کمی مزاحم بقیه تیمها بشوند. کری خوانی تیمها هم کم کم شروع شد.

و ناگهان زمان پذیرائی عصر فرا رسید. هندوانه های سرخ و خنک و نوشیدنیهای کافئین دار که به یاری تیمها آمده بودند.

و اکنون زمان دفاع تیمها از مدلهای کسب و کار و نمایش فیلمهای یک دقیقه ای بود. هر تیم استراتژی مخصوصی برای ارائه داشت. یکی از خاطرات سربازی گفت و دیگری از سر و کله زدن با جسد کالبد شکافی. ایده ها بیشتر بر عینک VR متمرکز بود و البته گاهی به رازبری پای هم اشاره ای می شد. اما جنگ و جدال جانانه تیمها در زمان دفاع از مدلهای کسب و کار دیدنی بود. چون دانشجویان برای هر ثانیه از این لحظات آموزش لازم را دیده  بودند:

– کنترل پهبادهای نظامی با VR

– آموزش جرحان و کالبد شکافی با VR

– حضور مجازی در کنسرت با VR

درمان بیماریهای روانی خاص با VR

ساختار جدید برای کلاسهای آنلاین با کمک VR

و پایان بخش برنامه، نمایش کلیپ زیبای آقای مهندس فاردار از روز برنامه بود. عکس دسته جمعی و خداحافظی. خیلیها برای دو روزی در اصفهان خواهند ماند و تعدادی هم بلافاصله به شهرهای خود بازخواهند گشت.

برای مشاهدهرقابت نهائی تیمها به صفحه اینستاگرام آکادمی بروید
intstagram.com/iranianacademy

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *