بشنوید/راه اندازی استارتاپ – قسمت چهارم

  • توسط admin
  • 8 قبل
  • 370
  • 0

بشنوید/راه اندازی استارتاپ – قسمت چهارم- بازاریابی در استارت‌آپ‌ها (Marketing for Startups)

12_17

اگر می‌خواهید فروش خوبی در استارت‌آپ خود داشته باشید باید بتوانید مشتریان زیادی را هم برای خود جذب کنید. به‌خصوص کسب‌وکارهای نوپا که تازه راه‌اندازی شده‌اند علاوه بر پیدا کردن مشتریان جدید باید در حفظ مشتریان فعلی خود هم تلاش زیادی داشته باشند چراکه مشتریانشان به‌تازگی با کسب‌وکارشما آشنا شده‌اند و می‌توانند بارها از محصولات و خدمات خرید کنند. همیشه حفظ مشتری در کسب‌وکار راحت‌تر از جذب مشتری جدید است،پس مراقب باشید مشتریان فعلی خود را از دست ندهید.

اصول کلی بازاریابی در هر دو نوع کسب‌وکار یکسان است یعنی هر دو به دنبال تأمین نیاز مشتریان خود هستند ولی در شیوه‌های به‌کارگیری از بازاریابی باهم تفاوت اساسی دارند. به‌طورکلی فعالیت‌های بازاریابی در کسب‌وکار کوچک و نوپا با فعالیت‌های بازاریابی در شرکت بزرگ متفاوت است؛ کسب‌وکارهای نوپا به دلیل محدودیت‌های خاصی که دارند نمی‌توانند از روش‌های مختلفی که شرکت‌های بزرگ به کار می‌گیرند استفاده کنند؛ مثلاً تبلیغات تلویزیونی برای استارت‌آپ که با محدودیت مالی مواجه است، امکان‌پذیر نیست. از طرفی آنچه در استارت‌آپ بسیار مهم است، جذب اولین مشتری است و اینکه بتواند به اولین مشتریان خود محصول و خدمتی مناسب بفروشد. به همین دلیل است که کسب‌وکارهای نوپا از ابزارها و روش‌های کم‌هزینه ولی مؤثر استفاده می‌کنند تا مشتریان را جذب محصولات و خدمات خود کنند. بیشتر این روش‌ها بر پایه ارتباط مستقیم با مشتریان و از طریق ابزارهای آنلاین است و تلاش می‌شود تا با برقراری ارتباط مؤثر، مشتریان خود را جذب کنند و از طرفی باعث حفظ آن‌ها شوند و او را به مشتری وفادار تبدیل کنند. یعنی اگر مشتری یک‌بار از محصولات و خدمات استفاده کرد، در زمان‌های بعد هم خرید خود را تکرار کند. مشتریان استارت‌آپ با قضاوتی که از سایت خواهند داشت تصمیم می‌گیرند از محصولات یا خدمات استفاده کنند. شاید بتوان گفت که فرآیند بازاریابی و فروش به شکل آنلاین به‌مراتب سخت‌تر از یک کسب‌وکار غیر آنلاین است چون مشتری خود را به شکل حضوری نمی‌بینید که بتوانید او را قانع کنید تا از محصولات و خدماتتان استفاده کند.

کسب‌وکارهای نوپا با استفاده از ابزارهای آنلاین تلاش می‌کنند تا مشتریان را به خرید ترغیب کنند؛ بنابراین باید بتوانید به شکل صحیح از این ابزارها استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال با استفاده از این ابزارهای آنلاین، برای معرفی و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت به استارت‌آپ‌تان کمک زیادی می‌کند. به یاد داشته باشید که فعالیت‌های بازاریابی تضمین‌کننده موفقیت استارت‌آپ هستند و تا آخرین روزی که کسب‌وکار شما پابرجاست، این فعالیت‌ها نیز ادامه خواهند داشت و صرفاً مربوط به شروع کسب‌وکار نیستند.

 

شنیدن یا دانلود فایل صوتی

 

به کانال تلگرام کافه MBA بپیوندید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *