افزایش فالوور اینستاگرام :۲۰ روش آسان افزایش فالوور اینستاگرام واقعی

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 651
  • 0

1430623664_how-to-delete-instagram-account-androidافزایش فالوور اینستاگرام برای فعالان این شبکه مجازی موضوع بسیار مهمی است. وقتی برای اولین بار به یک صفحه اینستاگرام سر می‌زنید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند تعدا فالوورهای آن صفحه است. هرچقدر فالوور های اینستاگرام بیشتر باشد قدر ت بیشتری در جذب افراد بیشتر دارد و نشان دهنده جذاب و مفید بودن آن صفحه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ۲۰ روش آسان افزایش فالوور اینستاگرام واقعی را به شما بیاموزیم.

۱. نمایه ( پروفایل) اینستاگرام‌تان را نکمیل کنید

نخستین برداشت از هر چیزی مهم‌تر است. طبق گفته‌ی نشریه‌ی فوربس، قبل از آن‌که لولین تاثیر خود را بگذارید، فقط هفت ثانیه وقت دارید.

برای آن‌که با حساب اینستاگرام‌تان تاثیر خوبی بر دنبال‌کنندگان جدید بگذارید، قبل از هر چیز باید اطلاعات نمایه‌تان را تکمیل کنید.

چهار حوزه‌ی کلیدی در این زمینه وجود دارد که باید کامل شود:

  • تصویر نمایه
  • اسم
  • بیوگرافی (زندگی‌نامه)
  • نشانی وب (URL)

ابتدا تلاش کنید تصویرتان به خوبی و وضوح هرچه بیش‌تر، نشان‌دهنده‌ی خود شما یا کسب و کارتان باشد.

تصویر آن ممکن است خیلی کوچک باشد، پس از تمام فضای‌تان به خوبی استفاده کنید تا دنبال‌کنندگان بتوانند سریعا با تصویرتان ارتباط برقرار کنند. سپس، مطمئن شوید نام و بیوگرافی‌تان صریح است. اغلب می‌توان بیوگرافی را تغییر داد تا شامل یک فراخوان یا چیزی باشد که درحال‌حاضر می‌خواهید بر آن تاکید کنید، در غیر این صورت باید دلپذیر و توصیفی باشد.

در پایان حتما لینک وبسایت‌تان را هم بگنجانید. این قسمت تنها جایی است که یک کاربر اینستاگرام می‌تواند با کلیک مستقیم درباره‌ی کسب و کار یا محصول‌تان اطلاعاتی کسب کند، پس زیرکانه از آن استفاده کنید!

این مثالی از یک پروفایل اینستاگرام است که تمام عناصر ذکر شده در آن گنجانده شده است:

نکته: وقتی می‌خواهید خبر یا اعلان جدیدی را پررنگ کنید، قسمت لینک را تغییر دهید.

افزایش فالوور اینستاگرام 1

۲. کاربران پیشنهادی را دنبال کنید

کاربران پیشنهادی از سوی اینستاگرام و براساس افرادی که دنبال می‌کنید، فهرست مخاطبان‌تان، یا پست‌هایی که قبلا لایک کرده‌اید، انتخاب شده‌اند. این کاربران می‌توانند یک راه عالی برای افزایش دنبال‌کنندگان‌تان باشند چرا که غالبا با آنها اشتراکاتی دارید و همین امر باعث می‌شود راحت‌تر مخاطب و جایگاه خاص خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن کاربران پیشنهادی دو راه وجود دارد:

۱. افراد را کشف کنید: روی آیکون گوشه سمت راست بالای برنامه که شکل یک فرد با علامت به‌علاوه است کلیک کنید. با این کار به قسمت ” کشف افراد“ هدایت می‌شوید که فهرستی از کاربران پیشنهادی در آن قرار دارد.

۲نمایه‌ها: به پروفایلی مراجعه کنید که از آن خوش‌تان می‌آید. درست کنار دکمه‌ی دنبال‌کننده می‌توانید یک فلش رو به پایین را ببینید. روی آن کلیک کنید تا فهرستی از کاربران پیشنهادی ظاهر شود. به نظر می‌رسد این روش تنوع بیش‌تری از کاربران را در اختیارتان بگذارد و جست‌وجو در میان آنها خالی از لطف نیست.

افزایش فالوور اینستاگرام 2

۳. با فهرست مخاطبان‌تان تماس بگیرید

برای افزایش دنبال‌کنندگان‌تان، راهی بهتر از برقراری ارتباط با کسانی که از قبل می‌شناسید وجود دارد؟

می‌توانید با استفاده از آیکون تنظیمات برنامه، به کاربران فراوانی در فیسبوک یا فهرست مخاطبان‌تان دسترسی پیدا کنید. این گزینه هم در حساب‌های شخصی و هم در حساب‌های کسب و کاری اینستاگرام‌تان وجود دارد تا بتوانید از جمع کنونی آشنایان‌تان استفاده کنید.

وقتی آنها را دنبال کنید، اعلانی دریافت می‌کنند که آنها را از حساب شما مطلع می‌سازد، و احتمالا باعث می‌شود شما را دنبال کنند.

افزایش فالوور اینستاگرام 3

۴. محتوای تصویری بسازید.

اینستاگرام بدون تردید دیداری‌ترین پلتفرم اجتماعی محبوب است، یعنی قطعا هیچ راهی بهتر از ساخت و اشتراک محتوای تصویری خوب نیست. هدف اصلی تصویرسازی‌تان باید بیان داستانی متمرکز بر برندتان باشد، و بعد با استفاده از ابزارهای مناسب مطمئن شوید از نظر دیداری خوب به نظر می‌رسد.

در اینجا می‌توانید فهرستی از برخی ابزارهای موردعلاقه من را ببینید که برای درست کردن هر نوع پست مفید هستند. اگر به یک طراح دسترسی دارید، بگذارید او داستان شما را با تِم ثابتی از رنگ‌ها و تصاویر و فیلترها نقل کند.

نکته: ابتدا استراتژی اینستاگرام‌تان را طراحی کنید، و سپس محتوا بسازید تا از همان ابتدا به اهداف‌تان برسید.

۵. فاصله زمانی مناسبی برای بارگذاری پست‌ها در نظر بگیرید.

به محض تکمیل نمایه‌ی اینستاگرام، دنبال کردن تعدادی حساب اینستاگرام عالی، و خلق محتوایی خارق‌العاده، آماده‌اید پست گذاشتن هستید. و باید اغلب اوقات این کار را تکرار کنید!

اما زمان مناسب آن چقدر است؟ با بررسی ۱۰ مطالعه‌ی مختلف متوجه شدیم ۳ پست در روز بیش‌ترین مقدار و ۱-۲ پست در روز مقدار توصیه شده است.

علاوه بر این، اگر روزی دو بار پست می‌گذارید به آنها تنوع بدهید تا برای دنبال‌کنندگان‌تان تکراری و خسته‌کننده نباشند. دنبال‌کنندگان همیشه به دنبال محتوای تازه و جالب هستند پس با چند بار پست گذاشتن در روز خودتان را خسته نکنید. به جای آن روی کیفیت تمرکز کنید، و بعد اشتراک‌گذاری‌تان را افزایش دهید، البته همیشه یادتان باشد زیاده‌روی نکنید.

افزایش فالوور اینستاگرام 4

۶. در بهترین زمان پست‌هایتان را به اشتراک بگذارید.

از کجا باید شروع کنید؟ ما ۱۶ مطالعه را بررسی کردیم و دریافتیم ساعات ۲ نصفه شب، ۸-۹ صبح، و ۵ بعداز ظهر بهترین زمان برای بارگذاری پست در اینستاگرام است. افراد در این زمان‌ها آماده‌ی خواب می‌شوند، به محل کارشان می‌رسند و تازه به خانه برگشته‌اند و بی‌صبرانه منتظر دیدن پست‌های عالی در اینستاگرام هستند.

این‌جا است که شما وارد می‌شوید. حتما می‌پرسید چه روزهایی؟ بررسی‌ها نشان داده است دوشنبه و سه‌شنبه محبوب‌ترین روزها هستند؛ با این حال برخی توصیه می‌کنند یکشنبه‌ها پست بگذارید زیرا حجم پست‌ها در این روز کم‌تر است. برای پست گذاشتن در این اوقات از قبل برنامه‌ریزی کنید تا بیش‌تر دیده شوید و شاهد رشد دنبال‌کنندگان‌تان باشید.

افزایش فالوور اینستاگرام 5

۷. سایر حساب‌های مرتبط را در پست‌های خود تگ کنید.

یک راه عالی برای معروف شدن اسم‌تان، و در عین حال کمک به شهرت دیگران، تگ کردن است. در حقیقت به گفته‌ی وبسایت Simply Measured پست‌هایی که در کپشن (متن) خود کاربران دیگر را تگ می‌کنند به طور متوسط ۳۷ درصد درگیری بیش‌تری دارند! وقتی پست اینستاگرام خود را می‌سازید، هر فرد صاحب امتیاز یا قابل ذکری باید در ویرایش پایانی تگ شود. این کار را می‌توان هم برای برندها و هم برای افراد انجام داد. در صورت امکان همیشه از تگ کردن استفاده کنید و شاهد جادوی آن باشید.

افزایش فالوور اینستاگرام 6

۸.برچسب جغرافیایی بزنید.

نوع دیگری از تگ کردن (برچسب زدن) برچسب جغرافیایی است.

اگر اجازه دارید که مکا‌ن‌نمای خود را روشن کنید، می‌توانید مکان مرتبط با تمام پست‌های خود را در آنها تگ کنید. این کار به خصوص برای کسانی خوب است که در نواحی خاصی شناخته شده هستند، زیرا کاربران اینستاگرام می‌توانند تنها بر اساس مکان جست‌وجو کنند! چه در خانه یا اداره و چه در سفر، روی پست‌های خود برچسب جغرافیایی بزنید تا کاربران برای پیدا کردن‌تان یک راه بیش‌تر در اختیار داشته باشند.

افزایش فالوور اینستاگرام 7

۹. استفاده‌ی موثر از هشتگ‌ها بکنید.

هشتگ­ها ابزار خارق‌العاده‌ای برای پیدا کردن و ارتباط با مخاطبان جدید هستند. هشتگ‌ها برای دسته‌بندی محتوا استفاده می‌شوند و از طریق آنها می‌توانید دیگران را پیدا کنید و مهم‌تر از آن، دیگران می‌توانند شما را پیدا کنند. هشتگ‌ها اغلب شامل موضوع، مکان، و کلمات مرتبط با یک پست خاص یا فواید محصول‌تان هستند.

از چند هشتگ باید استفاده کرد؟ سوال خوبی است. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد برای هر پست تا ۳۰ هشتگ استفاده کنید، اما بهترین حالت استفاده از ۵-۱۰ هشتگ است. در حالی که هشتگ بیش‌تر بهتر است، نکته‌ی مهم آن است که زیاده‌روی نکنید.

افزایش فالوور اینستاگرام 8

با انجام دو مرحله‌ی زیر می‌توانید تعداد ایده‌آل هشتگ‌های مورد استفاده‌تان را پیدا کنید:

۱. به تعداد و نوع هشتگ‌های مورد استفاده‌ی اثرگذاران صنعت‌تان نگاهی بیندازید.

۲. پست‌های اینستاگرام خود را با تعداد هشتگ‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدام بهتر عمل می‌کند.

کجا می‌توانید هشتگ‌های محبوب را پیدا کنید؟ یک راه ساده برای فهمیدن آن‌که کدام هشتگ‌ها درحال‌حاضر محبوب هستند، استفاده از وبسایت Top-Hashtags.com است. این وبسایت یک فهرست خوب و واضح از برترین هشتگ‌ها و تعداد پست‌هایی در اختیارتان می‌گذارد که درحال‌حاضر از آنها استفاده کرده‌اند. هم‌چنین به شما اجازه می‌دهد برای مشاهده‌ی مثال‌هایی از نحوه‌ی استفاده‌ی آن هشتگ‌ها، روی آنها کلیک کنید!

هم‌چنین می‌توانید یک هشتگ برندسازی شده خلق کنید که وقتی شما یا کاربران‌تان یک پست مرتبط می‌گذارید، از آن استفاده کنید. این هم یک راه دیگر برای پیدا کردن شما است! برخی از هشتگ‌های معروف برندسازی شده شامل justdoit# (فقط انجامش بده) از نایک، ShareTheForce# (نیروها را تقسیم کنید) از جنگ‌های ستاره‌ای، و WellTravelled# از Herschell Supply است. ارزش مورد علاقه‌ی خود یا یک شعر گیرا را پیدا کنید، یک هشتگ بسازید و برای گسترش مخاطبان‌تان از آن استفاده کنید.

۱۰. یک برنامه‌ی پست‌گذاری ثابت داشته باشید.

هیچ کسی از تغییر خوشش نمی‌آید (البته بیش‌تر مواقع)، و همه از ثبات لذت می‌برند. بگذارید مخاطبان‌تان در تصاویر، پیام‌ها، برنامه‌ی پست‌گذاری، و لحن کلی صدای شما آرام بگیرند. قطعا ممکن است برای فهمیدن سلیقه‌ی مخاطبان‌تان در ابتدا به کمی آزمون و خطا نیاز داشته باشید، اما به محض پیدا کردن آن نقطه‌ی جادویی باید به آن بچسبید. ناگهان مخاطبان‌تان برمی‌گردند و به صورت ارگانیک افزایش می‌یابند.

۱۱. از بنرها استفاده کنید.

یک راه خارق‌العاده برای آن که محتوای‌تان بلافاصله در هیاهوی سایر حساب‌های اینستاگرام به چشم بیاید آن است که بنرهایی طراحی کنید که برای یک تصویر کلی از چند پست اینستاگرام استفاده می‌کند.

همان‌طور که در این مثال‌ها می‌بینید، آنها به صورت خلاقانه چندین پست را به یک‌دیگر چسبانده‌اند تا یک رویداد خاص را اعلام یا نشان دهند و به این ترتیب وقتی چشم یک نفر به صفحه آنها بیفتد، می‌فهمد اتفاق بزرگی در راه است. برای این منظور برنامه‌هایی وجود دارد، مانند این یا این. خلاق باشید!

افزایش فالوور اینستاگرام 9

۱۲. حساب‌تان را همه‌جا قابل رؤیت کنید.

حالا دیگر باید به خارج از اینستاگرام فکر کنید.

برای افزایش دنبال‌کنندگان حتما آیکون اینستاگرام را در تمام فعالیت‌های دیجیتال خود از جمله وبسایت، وبلاگ، ایمیل، و غیره قرار دهید. با توجه به نوع پلتفرم، می‌توانید حتی حساب اینستاگرام‌تان را در آن جای بدهید تا مخاطبان خارجی‌تان حتی قبل از وارد شدن به خود برنامه اینستاگرام حساب‌تان را ببینند. برای مثال ما برخی از پست‌های اینستاگرام‌مان را مستقیما در این وبلاگ قرار داده‌ایم و به شما امکان داده‌ایم مستقیما با حساب‌مان برخورد کنید!

از به اشتراک گذاشتن حساب‌تان در سایر پلتفرم‌ها خجالت نکشید! وقتی ما واقعا کارمان را با اینستاگرام شروع کردیم، ‌آن را در گروه کاربران فیسبوک و توییتر خود اعلام کردیم تا در سطح جدیدی با مخاطبان کنونی‌مان در ارتباط باشیم. بزرگ‌ترین هواداران شما خواهان همه‌ی محتوایی هستند که تولید می‌کنید، پس چرا اجازه نمی‌دهید بیش‌تر دوست‌تان داشته باشند؟

افزایش فالوور اینستاگرام 10

۱۳. از یک فرد اثرگذار یا بانفوذ بخواهید شما را در پست‌هایش تگ کند.

هم چنین می‌توانید از یک بانفوذ بزرگ در حوزه‌ی صنعت خود بخواهید شما را تگ کند تا دنبال‌کنندگان‌تان افزایش یابند. با این کار در معرض مخاطبانی کاملا جدید قرار می‌گیرید که احتمالا عاشق نوع محتوایی هستند که شما می‌سازید.

قبل از تماس با چنین فردی، مطمئن شوید شما هم مایل به جبران لطف او هستید. می‌توانید با انجام کارهای گرافیکی پست یا به اشتراک گذاشتن یکی از پست‌های او مقابله به مثل کنید. در هر صورت، مطمئن باشید این یک معامله‌ی برد-برد برای هر دو طرف است و قادر خواهید بود به مخاطبانی کاملا جدید دسترسی پیدا کنید.

۱۴. مهمانی را دعوت کنید در حساب‌تان پست بگذارد.

یک راه فوق‌العاده دیگر برای افزایش دنبال‌کننده، آن است که به یک مهمان ویژه اجازه دهید از طرف شما پست بگذارد. وقتی اجازه می‌دهید یک نفر دیگر پست بگذارد، مخاطب شما یک دیدگاه، لحن صدا، و محتوای دیداری جدیدی دریافت می‌کند که تنها جذابیت حساب شما را بیش‌تر می‌کند. مهمان ویژه‌ی شما می‌تواند یک اثرگذار بزرگ باشد، یا فردی که در یک رویداد به میزبانی شما صحبت می‌کند، یا حتی کسی در منطقه‌ی خودتان که ارزش‌هایی برای بخشیدن دارد.

هر کسی که انتخاب می‌کنید، حتما با او درباره‌ی محتوای‌تان صحبت کوتاهی داشته باشید و بعد بگذارید کار خود را انجام دهد. ساده‌ترین راه برای این کار آن است که اطلاعات ورود خود را به مهمان ویژه‌ی خود بدهید، پس بهتر است آنها را برای مهمانان‌تان تغییر دهید، و بعد از ارسال پست و به منظور حفظ امنیت و محافظت از حساب‌تان، دوباره اطلاعات ورود را تغییر دهید.

برای مثال، بهار امسال در رویدادی به نام OTA شرکت داشتم. آنها از من و سایر شرکت‌کنندگان خواستند حساب اینستاگرام‌شان را به مدت یک روز در اختیار بگیریم و آن روز را در زندگی‌مان نشان دهیم. آنها این کار را در طول هفته‌های نزدیک به برگزاری آن رویداد انجام دادند و دنبال‌کنندگان بیش‌تری به‌دست آوردند.

افزایش فالوور اینستاگرام 11

۱۵. نمایه اینستاگرام‌تان را با مشترکان ایمیلی‌تان در میان بگذارید.

چرا از زحمتی که برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل کشیده‌اید استفاده نکنید؟ اطلاعات حساب اینستاگرام‌تان را به خبرنامه‌ها و یادآورهای ایمیلی اضافه کنید یا حتی می‌توانید کمپین مستقلی برگزار کرده و اعلام کنید که نه تنها در اینستاگرام حضور دارید بلکه از ملحق شدن آنها نیز خوشحال می‌شوید. بزرگ‌ترین هواداران‌تان کسانی هستند که برای محتوای‌تان.. می‌کنند پس این دعوت را به اشتراک بگذارید و شاهد دنبال کردن آنها باشید.

برای مثال می‌توانید خبرنامه‌ی ایمیلی هفتگی جف شلدون از Ugmonk را ببینید:

افزایش فالوور اینستاگرام 12

۱۶. با ابزارهای فیزیکی تبلیغ کنید.

آیا قرار است در آینده در رویدادی شرکت کنید؟ اطلاعات اینستاگرام‌تان را به کارت ویزیت خود، اسلایدهای سخنرانی، یا هر نوع جزوه‌ای اضافه کنید. آن را با استیکرها و دکمه‌های طراحی شده جالب‌تر کنید! همه عاشق طرح‌های جالب هستند، پس از موقعیت استفاده کنید و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را در این ابزارها بگنجانید.

افزایش فالوور اینستاگرام 13

۱۷. در سایر حساب‌های اینستاگرام تبلیغ کنید.

نه تنها می‌توانید با دیگران محتوا به اشتراک بگذارید و به مهمانان ویژه‌ای اجازه دهید از طرف شما پست بگذارند، بلکه می‌توانید برخی از بهترین کمپین‌هایتان را در حساب‌های دیگر تبلیغ کنید. برای مثال اگر یک اعلان جدید و هیجان‌انگیز، یک نسخه آزمایشی، یا یک پادکست در حال انتشار دارید افراد درگیر در‌ آن را پیدا کنید و قرار بگذارید در حساب‌های یکدیگر آن را تبلیغ کنید. این کار یک ارتباط جدید و فوق‌العاده را به دنبال‌کنندگان‌تان نشان می‌دهد و در عین حال شاهد هجوم مخاطبان جدید به سمت خود خواهید بود!

۱۸. از تبلیغات اینستاگرام برای دسترسی به افراد جدید استفاده کنید.

فراخوان یک برند در تبلیغات اینستاگرام ۲.۵ برابر بیش‌تر از سایر انواع تبلیغات آنلاین است. تبلیغات اینستاگرام با تبلیغات فیسبوک درهم آمیخته است و می‌تواند به صورت عکس، ویدئو، یا به سبک چرخ‌وفلکی (Carousel) باشد که در آن چندین عکس پشت سر هم قرار می‌گیرند. با استفاده از آن‌چه از قبل می‌دانستید، می‌توانید به سادگی پست‌های‌تان را تبلیغ کنید و کمی فراتر بروید و به این ترتیب تفاوت بزرگی در دنبال کنندگان‌تان ایجاد کنید. در این‌جا می‌توانید یک ویدئوی فوق‌العاده را ببینید که در آن نحوه‌ی دقیق تبلیغات اینستاگرام توضیح داده شده است.

افزایش فالوور اینستاگرام 14

 ۱۹. نتایج‌تان را اندازه بگیرید.

چه در حال شروع یک حساب اینستاگرام یا راه‌اندازی مجدد حساب قبلی‌تان باشید، هیچ وقت برای ثبت داده‌هایتان دیر نیست! اگر نمی‌توانید تلاش‌های‌تان را دنبال کنید، هرگز نمی‌توانید عملکرد استراتژی خود را بسنجید. برای دنبال کردن نتایج‌تان از یک دفترچه یادداشت، یک سند گوگل، Evernote، یا ابزار موردعلاقه‌ی خود مانند Iconosquare استفاده کنید. به محض جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانید گرایش‌ها را ببینید و محتوایی را پست کنید که در رشد دنبال‌کننده، امتحان خود را پس داده‌اند. دیگر به حدس و گمان نیازی نیست، دنبال‌کنندگان‌تان فقط رشد می‌کنند.

۲۰. فوق‌العاده باشید.

شکی نیست که بهترین حساب‌های اینستاگرام نیز خارق‌العاده هستند. برای پیدا کردن جایگاه شبکه‌ی اینستاگرام‌تان، به خود یا موضوع محصول‌تان فکر کنید و سعی کنید در آن فوق‌العاده باشید. جالب، هیجان‌انگیز، پرانرژی، معتبر، و مشتاق باشید که ماجراجویی‌هایتان را با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. شاید راهی برای اندازه‌گیری ROI وجود نداشته باشد اما همه می‌دانیم حقیقت دارد. همه چیزهای خارق‌العاده را دوست دارند.

حالا شما ۲۰ راه ساده برای افزایش دنبال‌کنندگان‌تان دارید

شاید اینستاگرام در ابتدا ترسناک به نظر برسد اما اگر ابتدا فقط با یکی از این تاکتیک‌ها شروع کنید و روز به روز تعداد بیش‌تری از آنها را به کار بگیرید، متوجه تفاوت عظیمی خواهید شد. هم‌چنین درگیری در اینستاگرام ۱۰ برابر بیش‌تر از فیسبوک و ۵۴ برابر بیش‌تر از پینترست است، پس چیزی برای از دست دادن ندارید! به داستانی که باید بیان کنید فکر کنید، به ارسال مداوم پست‌ها عادت کنید و تا حد ممکن حساب‌تان را قابل رؤیت کنید. موفق باشید!

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *