۸ جمله‌ کلیشه‌ای که آدم‎های موفق هرگز نمی‌گویند

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 348
  • 0

successfulچه چیز آدمهای موفق را از بقیه متمایز می کند. شما برای این که آدمی موفق باشید لازم است فرق آن ها را با بقیه بشناسید. برای رسیدن به موفقیت باید به طور مداوم با درس گرفتن از شکست‌ها تجربه به‌دست آورید. متأسفانه عموماً دیده می‌شود. آدم‌ها وقتی شکست می‌خورند از تجربه‌ی آن برای رویارویی با شکست بعدی استفاده می‌کنند. ولی آدمهای موفق با بقیه فرق دارند.

آدمهای موفق به ندرت جملات زیر می‌گویند:

۱.”پول نمی‌تواند خوشبختی بخرد.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند، چون (۱) هرگز به اندازه‌ی کافی پول ندارند و این نظریه را بارها آزمایش می‌کنند، (۲) آنها از رویکرد “انگور ترش” (عصبانیت از چیزی که ندارند: م) استفاده می‌کنند.

ولی آدمهای موفق می‌دانند که پول قطعاً می‌تواند خوشبختی بخرد، آنها می‌دانند با پول می‌توانند زمان بیشتری را برای انجام کارهایی بخرند که از آنها لذت می‌برند، و به ویژه می‌توانند به دیگران که خوشبختی کم‌تری دارند، کمک کنند.

۲. “بعضی‌ چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند.”

آدم‌های عادی از این جمله برای دلداری دادن به خودشان در مواقعی استفاده می‌کنند که احساس می‌کنند از تغییری مثبت در دنیا عاجز هستند.

ولی آدمهای موفق می‌دانند در دنیای واقعی فقط قوانین طبیعت و ریاضیات تغییر ناپذیرند. تغییر هر چیزی دیگر با تلاش صرف، امکان‌پذیر است.

۳. “ثروتمند، ثروتمندتر می‌شود، و فقیر، فقیرتر”.

آدم‌های عادی این جمله را به این دلیل می‌گویند که به جای تغییر زندگی و باورهایشان که به آنها امکان کسب ثروت را می‌دهد عذر و بهانه‌ای برای فقیرتر شدن بیاورند.

ولی آدمهای موفق  جهان را سرشار از فرصت‌ها می‌بینند. آنها راه سخت خروج از فقر و فلاکت را اصلاً دست کم نمی‌گیرند، ولی می‌دانند سرنوشت‌شان نیست که در فقر بمانند.

۴. “این سفر است که اهمیت دارد نه مقصد.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند چون به آنها اجازه می‌دهد همه‌ی مسیر ناهموار را طی کنند تا این که بخواهند هدف‌گذاری کنند و به آن اهداف برسند.

ولی آدمهای موفق می‌دانند آدم‌ها بدون اهداف واقع‌بینانه و قانع‌کننده نمی‌توانند کاری را صورت بدهند. این مقصد است که اهمیت دارد چون بدون آن هرگز به جایی نخواهید رسید.

۵. “هیچ چیزی بی‌حکمت نیست.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند چون باعث می‌شود احساس بهتری را از حضور یک نیروی فراطبیعی در هدایت رویدادهای زندگی‌شان داشته باشند.

ولی آدمهای موفق دریافته‌اند که رویدادها اغلب تصادفی هستند، کاری که انجام می‌دهند اهمیت دارد، و آن کار است که به رویداد‌ها معنی و مفهوم می‌بخشد.

۶.”خدایا شکرت پنج شنبه (و برای بعضی ها چهارشنبه) است.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند چون از شغل‌شان متنفرند و می‌خواهند آخر هفته را از تجربه‌ی همنشینی با هم لذت ببرند (این آدم‌ها عاشق همنشینی و دور هم بودن هستند.)

ولی آدمهای موفق به آینده‌ برای استراحت و آسایش نگاه می‌کنند و وقت و انرژی‌تان را با غرغر کردن و شکایت از طول هفته به هدر نمی‌دهند.

۷. “همه چیز نصیب آدمی می‌شود که منتظر بماند.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند چون مجبور نیستند اقدامی را اتخاذ کنند و بنابراین نیازی ندارند ریسک شکست را بپذیرند.

ولی آدم‌های موفق می‌دانند موفقیت وقتی حادث می‌شود که اقدامی را که اتخاذ می‌کنند در ذات خود ریسک شکست را داشته باشد.

۸. “صبر یک فضیلت است.”

آدم‌های عادی این جمله را می‌گویند چون نمی‌خواهند اقدامی را انجام دهند. و الا، هیچ فضیلت خاصی در صبر پیشه کردن نیست.

ولی آدمهای موفق می‌دانند اگر شما بخواهید کاری را به سرانجام برسانید، بی‌تابی به شما فشار می‌آورد به جلو بروید، و بالا و پایین بپرید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *