نکاتی مهم در بازاریابی ویدئویی

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 855
  • 0

1292695_797-1

 

وقتی صحبت از کسب‌وکار به میان می‌آید، حضور آنلاین قدرتمند اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. می‌توانید به شکل‌های گوناگونی برای کسب‌وکارتان نشانی تجاری ایجاد کنید اما ویدیو محبوبیتی بیش از پیش پیدا کرده و مردم مایلند که محتوایشان را از طریق ویدیو عرضه کنند. بازاریابی ویدیویی موضوع کارآمدی است که می‌توانید آن را به استراتژی ساخت نشان تجاری‌تان بیفزایید و با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار کنید.
در سال ۲۰۱۴ پژوهشی در مورد انواع روش‌های بازاریابی صورت گرفت و از همان موقع مشخص شد که بازاریابی ویدیویی در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۶، بیش از ۷۰ درصد از بازاریاب‌ها از ویدیو استفاده کرده که میزان رضایت ۸۲ درصدی آن‌ها حاکی از موفقیت این روش است.

 

1292943_472

 

۶۳ درصد از این بازاریاب‌ها عنوان کرده‌اند که باز هم می‌خواهند به همین روش ادامه دهند. آمارها نشان می‌دهد سه هدف اصلی استفاده از بازاریابی ویدیویی عبارتند از:

  •     آگاه‌سازی در مورد نشان تجاری
  •     تولید مشتری
  •     ایجاد تعهد در مشتری

هدف بازاریابی ویدیویی چیست؟

به چند دلیل ویدیو وسیله‌ای عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. تفاوتی ندارد که کسب‌وکار کوچک و تازه‌کاری داشته باشید یا از مدت‌ها پیش کارتان را شروع کرده باشید. مخاطبان شما به‌هرحال ویدیوها را نگاه کرده و آن را از طریق شبکه‌های ارتباط جمعی آنلاین برای دوستانشان ارسال می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در بازاریابی نشان تجاری شما دارند؛ با توجه به مدت زمانی که مردم به‌طور روزانه در این شبکه‌ها می‌گذرانند و با توجه به افزایش مدت زمان آپلود ویدیو در شبکه اینستاگرام، باید در نظر داشته باشید که تا چه حد می‌توانید از این شبکه‌ها بهره ببرید. اولین دلیلی که باید ویدیو را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید این است که مخاطبان نسبت به شما احساس و تعهد پیدا کنند. دیدن همیشه تاثیرگذارتر از خواندن است. مردم همیشه دوست دارند با افراد واقعی و احساسات واقعی سروکار داشته باشند.

چه چیزی باعث موفقیت استراتژی بازاریابی ویدیویی شما می‌شود؟

هر موضوعی که در ویدیوی خود بگنجانید، به ارزش نشان تجاری‌تان اضافه شده و به نوعی رشد می‌کند. چه این ویدیوها تفریحی و خنده‌دار باشند و چه برای آگاهی و آموزش مردم ساخته شده باشند، می‌توانند نقش مهمی در ساخت نشان تجاری شما ایفا کنند. در ضمن به یاد داشته باشید که هرچقدر هم ویدیوهای شما خلاقانه باشند، باز باید به مخاطبان‌تان توجه کرده و سلیقه‌شان را در نظر بگیرید. باید بدانید آن‌ها به چه چیزهایی علاقه دارند و چه چیزی می‌خواهند بدانند؟ این‌ها سؤالاتی است که باید در هنگام ساخت ویدیو از خود بپرسید.

احساسات را برانگیزید

اگر یک استراتژی بازاریابی ویدیویی بتواند کاری کند که احساسات زیادی در مخاطبان ایجاد شود. ارزش زیادی به نشان تجاری خود خواهد افزود. زمانی که احساسات مردم برانگیخته شود، آن‌ها ویدیوی موردنظر را بارها و بارها به اشتراک می‌گذارند و نقد و بحث زیادی حول محور آن ایجاد خواهد شد. ویدیوهای خوب و احساسی برای چنین منظوری عالی هستند که نقش زیادی در ساخت نشان تجاری محصول مورد‌نظر ایفا کردند.

به مخاطبان خود بیاموزید

گاهی اوقات بهترین و محبوب‌ترین ویدیوها آن‌هایی هستند که چیزی را به مردم می‌آموزند. تهیه فایل آموزشی ویدیویی انجام کاری خاص به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد. هر از چند گاه چیزی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید؟ این روشی عالی برای درگیر کردن مخاطب و نشان دادن تخصص‌تان به اوست.

برای دانش بیشتر میتوانید از دوره ی بازاریابی و مدیریت بازار  استفاده نمایید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *