رونمایی محصول جدید اپل (آی‌پد) ویژه آموزش مجازی

  • توسط شادی زمانی
  • 6 قبل
  • 715
  • 0

اپل در روز هفتم فروردین در رویدادی که برای دانش‌آموزان و معلمان در شیکاگو برگزار کرد از یک آی‌پد جدید ۹.۷ اینچی ارزان قیمت رونمایی کرد که ۲۹۹ دلار برای دانش‌آموزان و ۳۲۹ دلار برای عموم قیمت دارد. یک ویژگی مهم این آی‌پد پشتیبانی از قلم اپل است.

آی‌پد جدید اپل که بسیار شبیه به آی‌پد ۹.۷ اینچی سال گذشته این شرکت است دارای سیستم اثرانگشت، دوربین جلویی HD ، ۱۰ ساعت عمر باتری، پشتیبانی از LTE و پردازنده A10 Fusion هم هست. قیمت آی‌پد سال گذشته اپل ۳۲۹ دلار بود اما اپل امروز آی‌پد جدید را با قیمت ۲۹۹ دلار برای دانش‌اموزان و ۳۲۹ دلار برای عموم ارایه کرده است.

اپل همچنین قیمت قلم اپل را برای دانش‌آموزان ۸۹ دلار و برای سایر مردم ۹۹ دلار عرضه می‌کند.

قبلا گفته میشد که قرار است اپل امروز از آی‌پد ۲۵۹ دلاری رونمایی کند که چنین نشد اما قیمت فعلی هم نشان دهنده تلاش اپل برای کسب سهم بیشتر از بازار آموزش است.

هم اکنون قیمت آی‌پد با قلم و کیبورد بالغ بر ۴۵۰ دلار می‌شود که از ارزان‌ترین کروم‌بوک گوگل که از قلم پشتیبانی می کند هم گران‌تر است. گوگل یک روز قبل از این از تبلتی با سیستم عامل کروم رونمایی کرده است.

کروم بوک هم اکنون ۶۰ درصد بازار آموزش کشور آمریکا را در اختیار دارد و بعد از آن مایکروسافت و اپل قرار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اپلیکیشن‌ها

معاونن بخش محصولات و بازاریابی اپل Greg Joswiak در این جلسه گفت که آی‌پد ۹.۷ اینچی پرفروش‌ترین آی‌پد این شرکت است و هم اکنون ۲۰۰ هزار اپلیکیشن برای بخش آموزش تولید شده است. اپل تلاش می‌کند با فراهم کردن پشتیبانی از قلم اپل برای آی‌پد جدید فضای بیشتری را در بخش آموزش برای خود ایجاد کند. قلم اپل نخستین بار دو سال قبل عرضه شد اما فقط با مدل گران قیمت آی‌پد پرو کار می‌کرد و جداگانه به قیمت ۹۹ دلار فروخته می‌شد. حالا قلم اپل با آی‌پد ارزان قیمت هم کار خواهد کرد.

اپل امروز همچنین اعلام کرد که اپلیکشن‌های iWork مانند Pages ، Numbers و Keynote را برای پشتیبانی از قلم خود بهینه خواهد کرد. همچنین معلمان نیز قادر خواهند بود به زودی از طریق کامپیوترهای مک کتاب‌های دیجیتالی برای کلاس‌های خود تولید کنند.

اپل همچنین سرویس Schoolwork را برای معلمان معرفی کرده که برای کار آنها با دانش‌آموزان است. این سرویس رقیب نرم افزار Classroom گوگل است.

اپل در کنار این از اپلیکیشن‌ واقعیت مجازی Froggipedia هم رونمایی کرد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد مثلا با استفاده از قلم اپل یک غورباقه را به طور مجازی تشریح کنند.

اپل همچنین از قلم و کیبورد مخصوص لاجیتک برای آی‌پد خبر داده که با قیمت پایین‌تر تابستان امسال عرضه می‌شود.

اپل همچنین فضای رایگان iCloud مخصوص دانش‌آموزان را از ۵ گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت ارتقا داده است.

منبع:آی تی ایران

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *