بزرگ‌ترین اشتباهی که بیشتر بنیانگذاران کسب‌وکار مرتکب می‌شوند

  • توسط admin
  • 7 قبل
  • 351
  • 0

بنیانگذاران---کسب-وکار

بزرگ‌ترین اشتباهی که بیشتر بنیانگذاران کسب‌وکار مرتکب می‌شوند

مایک جونز/ مترجم: شادی حسن‌پور/ من با صدها کارآفرین ملاقات کرده‌ام. به دلیل سابقه ای که در حیطه ‌کسب‌وکار داشتم، با بسیاری از ذهن های برتر مانند مایک دوبین از شرکت Dollar Shave Club و کایلا برنن از Hellosociety دیدار کرده‌ام. در طول بیست سال فعالیت شغلی‌‌ام متوجه اشتباهی شده‌‌ام که تقریبا همه بنیانگذاران ‌‌کسب‌وکارهای جدید مرتکب آن می‌شوند. آنها اغلب بر این باورند که ایده‌شان ایده کاملی است و واقعا وقتی برای مشتریان در نظر نمی‌گیرند تا با آنها در مورد نیازهایشان صحبت کنند.
شروع یک ‌کسب‌وکار کار دشواری است، و من هم اشتباهات خاص خودم را داشته‌ام، اما چیزهای زیادی را نیز در طول مسیر یاد گرفته‌ام. بعد از این که دیدم بسیاری از ‌‌کسب‌وکارها شکست‌ خورده یا موفق شده‌اند، به همه توصیه می‌کنم که از همان ابتدا جای پای خود را محکم کنید و قبل از این که سرمایه و وقت زیادی را صرف تولید محصولی کنید، از مشتریان احتمالی در مورد آن نظرسنجی کنید.
اطلاعات را بررسی کنید
شرکت ما، یعنی Science، شرکتی نظریه‌محور و داده‌محور است و هدف اساسی ما این است که ‌‌کسب‌وکارهایی را به وجود آورده و در آنها سرمایه‌گذاری کنیم که به توانایی بنیانگذارانشان اعتقاد کامل داریم. ما از اطلاعات موجود برای کشف علایق مشتریان و نوع محصولات دلخواه آنها استفاده می‌کنیم. خروجی امسال ما سه برند بود که هر کدام از آنها ساختار اصیلی برای روابط خود با مشتریان و ارتباطات تجارت الکترونیک و رسانه داشتند. ما معتقدیم که ارتباط بین برند و مشتری ارتباط مهمی است زیرا بر اساس داده‌هایی که مورد بررسی قرار دادیم، این ارتباط نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته است. همه برندها باید در ابتدا داده‌های موجود را بررسی کنند تا نگرش درستی به دست آورند.
متمرکزشدن را یاد بگیرید
وقتی از کارآفرینان جوان می‌پرسم: «آیا فکر می‌کنید آنچه در دو هفته گذشته انجام داده‌اید، نهایت توانتان بوده است یا خیر؟» همیشه پاسخ منفی می‌شنوم. بنیانگذاران ‌کسب‌وکار به طور ذاتی افراد جاه‌طلبی هستند. همین جاه‌طلبی آنها بوده که باعث شده آنها به کارآفرین تبدیل شوند. اما اینکه چگونه زمانتان را به کار اختصاص دهید، چیزی است که تفاوت زیادی در عملکردتان ایجاد می‌کند.
ترفند اصلی ما در اینجا این است که تمرکز‌کردن را یاد بگیریم. به کتاب جذابی فکر کنید که اخیرا خوانده‌اید. اغلب این کتاب‌های عالی به صورت موجز و خلاصه نوشته شده‌اند و می‌بینید که ایده‌هایی تنها در چندین صفحه گنجانده شده‌اند. اگر غیر از این باشد، وقت زیادی از خواننده می‌گیرد و نویسنده هم باید بی‌هدف کاغذهای بیشتری را پر کند. بنیانگذاران هم باید نکات کلیدی ‌‌کسب‌وکارشان را بشناسند و هر آنچه که غیر از نکات باشد را کنار بگذارند تا بتوانند به نهایت کارایی و تغییر رفتاری دست پیدا کنند. آنها اگر بتوانند نقاط قوت فعلی خود را پیدا کنند، می‌توانند تاثیر زیادی بر بازار بگذارند.
آلبرت اینشتین به بهترین شکل ممکن این موضوع را توصیف کرده است: «اگر بارها و بارها کاری مشابه را انجام دهید و هر بار توقع نتیجه‌ای متفاوت داشته باشید، دیوانه هستید!» اگر همیشه کارهای تکراری و مشابهی را انجام می‌دهید، لااقل توقع نتایج متفاوت نداشته باشید. بر روی چیزهایی متمرکز شوید که موقعیت رشد برای خودتان یا ‌‌کسب‌وکارتان فراهم آورد. مدیرعامل باید روی موقعیت‌هایی متمرکز شود که سوددهی ‌‌کسب‌وکارش را دوبرابر کند.
یاد بگیرید «نه» بگویید
پاسخ مثبت می‌دهیم زیرا می‌خواهیم موقعیتی را از دست ندهیم، و این کلمه سه حرفی «بله» دنیایی دردسر با خود به همراه می‌آورد. نکته این است که سعی کنید یک کار را به شکلی خارق‌العاده انجام دهید، نه اینکه در چند موضوع فردی متوسط باشید. به این منظور در هنگام شنیدن هر درخواست باید کمی عقب بکشید، موقعیت مورد نظر را بسنجید و در بسیاری از شرایط پاسخ منفی بدهید.
گری کلر، نویسنده کتاب «آن یک چیز» می‌گوید که پشت هر شخص موفق چیزی وجود دارد که روی انتخاب‌های او تاثیر گذاشته و باعث شده نتایج خوبی به دست آید. درک این موضوع به کارآفرینان کمک می‌کند تا با هدف افزایش کارایی شخصی جلو بروند. پای قانون ۸۰/۲۰ در میان است؛ انجام چند کار به طور همزمان برای بشر غیرممکن نیست؛ اما کمکی هم به او نمی‌کند.
مهم نیست که ما چقدر زمان داریم. ما انسان هستیم و توانایی هایمان محدود است. من پیشنهاد می‌کنم که «نه»‌گفتن را یاد بگیرید زیرا هرچه بیشتر آن را تمرین کنید، انجام‌دادنش ساده‌تر خواهد شد. اگر نه بگویید، میتوانید روی چیزهای مهمی متمرکز شوید که باید انجامشان دهید. زمانی که متوجه شدید چه کارهایی برایتان اهمیت دارد، آن را با جدیت دنبال کنید.
رهبران تاثیرگذار به این دلیل کارایی بالایی دارند که می‌دانند مرکز توجهشان را روی چه چیزی قرار دهند. هرچه بیشتر روی نقطه به خصوصی از ‌کسب‌وکار متمرکز شوید، آن را بهتر فراخواهید گرفت. بنیانگذاران بنیانگذار متولد نشده‌اند، اما مجموعه مهارت‌های به خصوصی را در خود پرورش داده‌اند که به آنها امکان دسترسی به اهداف بزرگشان را داده است.

برای دانش بیشتر میتوانید از دوره ی مدیریت و رهبری کسب و کار استفاده نمایید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *